FPS сервера

Чтобы отвечать, сперва войдите на форум
Гость_naemm_* На форуме с --
Всем привет.
Имеется сервер на хостинге.
Вопрос: как увеличить серверный фпс? Что и куда нужно вписать/дописать/поправить.
Отвечайте не ответами из гугла, а из своего опыта.
Фото
break Специалист На форуме с 14 August 11
Скорее всего, нужна мощная машана. Конфигами мало чего получится. Обратись в тех. поддержку хостинга, может они чем помогут, а возможно за допалнительную плату и повысят ;)
Гость_naemm_* На форуме с --

Скорее всего, нужна мощная машана. Конфигами мало чего получится. Обратись в тех. поддержку хостинга, может они чем помогут, а возможно за допалнительную плату и повысят ;)


В тех поддержке внятного ответа не дают. У них бета тест щас. Не настроено ничего. Нужен совет как настроить фпс. А не советы куда мне обратиться и кому заплатить.
Гость_naemm_* На форуме с --
Ап.
И есть команда, чтобы включить вак? Хостинг новый, ничего не настроено.
Есть доступ к srdc_run
Советовали вписать -secure, но не знаю куда.
Помогите :)
Фото
And# Завсегдатай На форуме с 24 December 09
Evgeniy B., И этот человек был упром "печаль".
А -secure нужно вписать в строчку где ты указывал параметры запуска серва.
пример -game cstrike -map de_dust2 -port 27015 -secure -maxplayers 18
Писал от руки может чтото и не так написал.
А фпс нужно у хостера просить.
Фото
Razor Banned На форуме с 25 January 10
Вообще на хостингах при заказе указывается какой фпс будет на сервере.
Есть 300 500 и 1000. Цена соответственно увеличивается.
Гость_naemm_* На форуме с --

Evgeniy B., И этот человек был упром "печаль".
А -secure нужно вписать в строчку где ты указывал параметры запуска серва.
пример -game cstrike -map de_dust2 -port 27015 -secure -maxplayers 18
Писал от руки может чтото и не так написал.
А фпс нужно у хостера просить.

На, впиши. Тут нет SSH. По крайней мере у меня.
#!/bin/sh
#
#       Copyright (c) 2004, Valve LLC. All rights reserved.
#
#	a wrapper script for the main Source engine dedicated server binary.
#	Performs auto-restarting of the server on crash. You can
#	extend this to log crashes and more.
#

# setup the libraries, local dir first!
export LD_LIBRARY_PATH=".:bin:"

# The srcds_run script should be at the top level of the game tree
# Make sure we are in that directory since the script assumes this is the case

cd "`dirname "$0"`"

if test `id -u` -eq 0; then
	echo
	echo
	echo "************** WARNING ***************"
	echo "Running the dedicated server as root  "
	echo "is highly discouraged. It is generally"
	echo "unnecessary to use root privileges to "
	echo "execute the dedicated server.         "
	echo "**************************************"
	echo
	echo
	timeout=10
	while test  -gt 0; do
		echo -n "The server will continue to launch in  secondsr"
		timeout=`expr  - 1`
		sleep 1
	done
fi

init() {
	# Initialises the various variables
	# Set up the defaults
	GAME=""
	DEBUG=""
	RESTART="yes"
	HL=./srcds_linux
	HL_DETECT=1
	TIMEOUT=10 # time to wait after a crash (in seconds)
	CRASH_DEBUG_MSG="email debug.log to [email protected]"
	GDB="gdb" # the gdb binary to run
	DEBUG_LOG="debug.log"
	PID_FILE="" # only needed it DEBUG is set so init later
	STEAM=""
	PID_FILE_SET=0
	STEAMERR=""
	SIGINT_ACTION="quit 0" # exit normally on sig int
	NO_TRAP=0
	AUTO_UPDATE=""
	STEAM_USER=""
	STEAM_PASSWORD=""
	STEAM_VERIFY=0
	PARAMS=$*

	# Remove any old default pid files
	# Cant do this as they may be still running
	#rm -f hlds.*.pid

	# use the  environment variable if its set
	if test -n "" ; then
		# Note: command line -binary will override this
		HL=
		HL_DETECT=0
	fi

	while test $# -gt 0; do
		case "$1" in
		"+map")
			MAP="$2"
			shift;;
		"-game")
			GAME="$2"
			shift ;;
		"-debug")
			DEBUG=1
			# Ensure that PID_FILE is set
			PID_FILE_SET=1
			if test -z ""; then
				PID_FILE="hlds.$$.pid"
			fi ;;
		"-norestart")
			RESTART="" ;;
		"-pidfile")
			PID_FILE="$2"
			PID_FILE_SET=1
			shift ;;
		"-binary")
			HL="$2"
			HL_DETECT=0
			shift ;;
		"-timeout")
			TIMEOUT="$2"
			shift ;;
		"-gdb")
			GDB="$2"
			shift ;;
		"-debuglog")
			DEBUG_LOG="$2"
			shift ;;
		"-consolelog")
			CONSOLE_LOG="$2"
			shift ;;			
		"-autoupdate")
			AUTO_UPDATE="yes"
			RESTART="yes" ;;
		"-steamerr")
			STEAMERR=1 ;;
		"-ignoresigint")
			SIGINT_ACTION="" ;;
		"-notrap")
			NO_TRAP=1 ;;
		"-steambin")
			STEAM=$2
			shift ;;
		"-steamuser")
			STEAM_USER="$2";
			shift ;;
		"-steampass")
			STEAM_PASSWORD="$2";
			shift ;;
		"-steamverify")
			STEAM_VERIFY=1 ;;
		"-help")
			# quit with syntax
			quit 2
			;;
		esac
		shift
	done

	# Ensure we have a game specified
	if test -z ""; then
		GAME="tf"
		PARAMS=" -game "
	fi

	# Check game directory
	if test ! -d ""; then
		echo "ERROR: Invalid game type '' sepecified."
		quit 1
	fi

	if test -z ""; then
		echo "WARNING: No map specified! Server may not heartbeat."
	fi

	if test 0 -eq ""; then
		# Set up the int handler
		# N.B. Dont use SIGINT symbolic value
		#  as its just INT under ksh
		trap "" 2
	fi

	# Only detect the CPU if it hasnt been set with
	# either environment or command line
	if test "" -eq 1; then
		detectcpu
	fi

	if test ! -f ""; then
		echo "ERROR: Source Engine binary '' not found, exiting"
		quit 1
	elif test ! -x ""; then
		# Could try chmod but dont know what we will be
		# chmoding so just fail.
		echo "ERROR: Source engine binary '' not executable, exiting"
		quit 1
	fi

	# Setup debugging
	if test -n "" ; then
		#turn on core dumps :) (if possible)
		echo "Enabling debug mode"
		if test "unlimited" != `ulimit -c` && test "`ulimit -c`" -eq 0 ; then
			ulimit -c 2000
		fi
		GDB_TEST=` -v`
		if test -z ""; then
			echo "WARNING: Please install gdb first."
			echo "	goto http://www.gnu.org/software/gdb/ "
			DEBUG="" # turn off debugging cause gdb isn't installed
		fi
	fi

	if test -n "" && test -z ""; then
		echo "ERROR: You must set both the steam username and password."
		quit 1
	fi

	HL_CMD=" "
	if test -n "" -a -x "bin/logger"; then
		HL_CMD="bin/logger  "
	fi	
}

syntax () {
	# Prints script syntax

	echo "Syntax:"
	echo "$0 [-game <game>] [-debug] [-norestart] [-pidfile]"
	echo "	[-binary <binary>]"
	echo "	[-timeout <number>] [-gdb <gdb>] [-autoupdate]"
	echo "	[-steambin] [-steamerr] [-ignoresigint] [-steamuser <username>]"
	echo "	[-steampass <password>] [-steamverify] [-debuglog <logname>]"
	echo "Params:"
	echo "-game <game>        	Specifies the <game> to run. [Default: ]"
	echo "-debug              	Run debugging on failed servers if possible."
	echo "-debuglog <logname>	Log debug output to this file."
	echo "-consolelog <logname>	Log console output to this file."
	echo "-norestart          	Don't attempt to restart failed servers."
	echo "-pidfile <pidfile>  	Use the specified <pidfile> to store the server pid."
	echo "-binary <binary>    	Use the specified binary ( no auto detection ). [Default: ]"
	echo "-timeout <number>   	Sleep for <number> seconds before restarting"
	echo "			a failed server."
	echo "-gdb <gdb>          	Use <dbg> as the debugger of failed servers."
	echo "-steambin <path>	Path to steam binary."
	echo "-steamerr     	  	Quit on steam update failure."
	echo "-steamuser <username>	Use this username for steam updates."  
	echo "-steampass <password>	Use this password for steam updates" 
	echo "			(-steamuser must be specified as well)."
	echo "-steamverify		Force steam to verify the install on updates"
	echo "-ignoresigint       	Ignore signal INT ( prevents CTRL+C quitting"
	echo "			the script )."
	echo "-notrap             	Don't use trap. This prevents automatic"
	echo "			removal of old lock files."
	echo ""
	echo "Note: All parameters specified as passed through to the server"
	echo "including any not listed."
}

debugcore () {
	# Debugs any core file if DEBUG is set and
	# the exitcode is none 0

	exitcode=$1

	if test  -ne 0; then
		if test -n "" ; then 
			echo "bt" > debug.cmds;
			echo "info locals" >> debug.cmds;
			echo "info registers" >> debug.cmds
			echo "info sharedlibrary" >> debug.cmds
			echo "disassemble" >> debug.cmds
			echo "info frame" >> debug.cmds;  # works, but gives an error... must be last
			echo "----------------------------------------------" >> 
			echo "CRASH: `date`" >> 
			echo "Start Line: " >> 

			# check to see if a core was dumped
			if test -f core ; then
				CORE="core"
			elif test -f core.`cat `; then
				CORE=core.`cat `
			elif test -f ".core" ; then
				CORE=".core"
			fi
			
			if test -n ""; then
				   -x debug.cmds -batch >> 
			fi
		
			echo "End of Source crash report" >> 
			echo "----------------------------------------------" >> 
			echo 
			rm debug.cmds
		else
			echo "Add "-debug" to the $0 command line to generate a debug.log to help with solving this problem"
		fi
	fi
}

detectcpu() {
	# Attempts to auto detect the CPU
	echo "Auto detecting CPU"

	if test "Linux" = `uname`; then
		HL=./srcds_linux
		echo "Using default binary: "
	elif test "FreeBSD" = `uname`; then
		HL=./srcds_linux
		echo "Using default binary: "
	elif test "Darwin" = `uname`; then
		echo "Using OSX binary."
		HL=./srcds_osx
	else
		echo "Using default binary: "
	fi
}

update() {
	updatesingle
}

locatesteam() {
	OLDPATH=
	PATH=..:.:
	STEAM=`which steam 2>/dev/null`
	if test "$?" -gt 0; then
		echo "WARNING: Failed to locate steam binary."
	else
		echo "INFO: Located steam: "
	fi
	PATH=
}

updatesingle() {
	# Run the steam update
	# exits on failure if STEAMERR is set

	if test -n ""; then
		if test -z ""; then
			locatesteam
		fi
		if test -f "" -a -x ""; then
			echo "Updating server using Steam."
			DEPOT_ROOT=".."
			DEPOT_NAME=

			if test "" = "cstrike"; then
				DEPOT_NAME="Counter-Strike Source";
			fi
			
			if test "" = "cstrike_beta"; then
				DEPOT_NAME="cssbeta";				
			fi

			if test "" = "dod"; then
				DEPOT_NAME="dods";
			fi

			CMD=" -command update -dir "; 
			if test 1 -eq ""; then
				CMD=" -verify_all"
			fi
			if test -n ""; then
				CMD=" -username ";
			fi 
			if test -n ""; then
				CMD=" -password ";
			fi 

			 -game ""
			if test $? -ne 0; then
				if test -n ""; then
					echo "`date`: Steam Update failed, exiting."
					quit 1
				else
					echo "`date`: Steam Update failed, ignoring."
					return 0
				fi
			fi
		else
			if test -n ""; then
				echo "ERROR: Could not locate steam binary:, exiting.";
				quit 1
			else
				echo "WARNING: Could not locate steam binary:, ignoring.";
				return 0
			fi
		fi
	fi

	return 1
}
	
run() {
	# Runs the steam update and server
	# Loops if RESTART is set
	# Debugs if server failure is detected
	# Note: if RESTART is not set then
	# 1. DEBUG is set then the server is NOT exec'd
	# 2. DEBUG is not set the the server is exec'd

	if test -n "" ; then
		echo "Server will auto-restart if there is a crash."

		#loop forever
		while true
		do
			# Update if needed
			update

			# Run the server
			
			retval=$?
			if test  -eq 0 && test -z ""; then
				break; # if 0 is returned then just quit
			fi

			debugcore 

			echo "`date`: Server restart in  seconds"

			# don't thrash the hard disk if the server dies, wait a little
			sleep 
		done # while true 
	else
		# Update if needed
		update

		# Run the server
		if test -z ""; then
			# debug not requested we can exec
			exec 
		else
			# debug requested we can't exec
			
			debugcore $?
		fi
	fi
}

quit() {
	# Exits with the give error code, 1
	# if none specified.
	# exit code 2 also prints syntax
	exitcode="$1"

	# default to failure
	if test -z ""; then
		exitcode=1
	fi

	case "" in
	0)
		echo "`date`: Server Quit" ;;
	2)
		syntax ;;
	*)
		echo "`date`: Server Failed" ;;
	esac

	# Remove pid file
	if test -n "" && test -f "" ; then
		# The specified pid file
		rm -f 
	fi

	# reset SIGINT and then kill ourselves properly
	trap - 2
	kill -2 $$
}

# Initialise
init $*

# Run
run

# Quit normally
quit 0

Вообще на хостингах при заказе указывается какой фпс будет на сервере.
Есть 300 500 и 1000. Цена соответственно увеличивается.


Читать умеете? Хостинг новый, идет бета-тест. Ничего не настроено.
Фото
And# Завсегдатай На форуме с 24 December 09
Evgeniy B., У тебя сервер вообще с какой картой запускается?
Гость_naemm_* На форуме с --
dd2
Фото
And# Завсегдатай На форуме с 24 December 09
Пробовал вписать вот так?
"+map")
MAP="$2"
shift;;
"-secure"

Тоесть просто добавить -secure под строчку с +map
Гость_naemm_* На форуме с --

Пробовал вписать вот так?

"+map")
MAP="$2"
shift;;
"-secure"

del

Добавлено через 15 минут
Вообще не запустился серв после этого -_-
Гость_Face[To]Face_* На форуме с --

Вообще на хостингах при заказе указывается какой фпс будет на сервере.
Есть 300 500 и 1000. Цена соответственно увеличивается.

лолшто!? Фпс зависит от мощности компьютера , а не от сервера и + от ГЦ монитора
Гость_naemm_* На форуме с --

Face;235225']лолшто!? Фпс зависит от мощности компьютера , а не от сервера и + от ГЦ монитора


:bugs::bugs::bugs:
Стоит хостинг! НУ какой нах монитор? Искуственно ограничено фпс по дефолту. Есть команды типа sys_tickrate. Только куда их прописать я не знаю!
Server online

discord.gg/teaByhy

ZoS
Server online

ZoS.Strikearena.ru